Oficjalna strona Klubu

Wyprawa na Kińczyk Bukowski

W ramach projektu ożywiania „Przedwojennych tradycji turystycznych realizowanego przez Lwowski Klub Sportowy Pogoń, Centrum Kultury Polskiej i Dialogu Europejskiego w Iwano-Frankiwsku (dawnym Stanisławowie) oraz Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej we Lwowie w niedzielę 15 września trzydziestoosobowa grupa turystów wyruszyła na Kińczyk Bukowski (1251 m) w Bieszczadach. Była to swoista kontynuacja ubiegłorocznej wyprawy po Bieszczadach, kiedy to przekroczyliśmy granicę na Przełęczy Beskid w ramach „Dni Dobrosąsiedztwa i ruszyliśmy na Tarnicę – najwyższy szczyt Bieszczadów w Polsce.

Górska przygoda rozpoczęła się pochmurnym, nieco mglistym porankiem, gdy wędrownicy wyruszyli autobusem ze Lwowa w kierunku Werchowyny – Bystrej. Wbrew naszym obawom zakarpacki obwód czekał na nas z piękną słoneczną pogodą, która towarzyszyła nam przez cały dzień. Przed wejściem do Użańskiego Parku Narodowego przez chwilę czekaliśmy na wypisanie przepustek umożliwiające wejście na teren znajdujący się na pograniczu ukraińskoo-polsko-słowackim. Wreszcie wyruszyliśmy na zdobycie szczytu Kińczyka Bukowskiego. W przerwach przy wspinaniu, podziwiając potęga karpackiej przyrody, słuchaliśmy opowieści naszego przewodnika Dariusza Dyląga z Centralnego Ośrodka Turystyki Górskiej Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego w Krakowie.

Po dotarciu na Przełęcz Bukowską zobaczyliśmy pierwsze ukraińsko-polskie słupki graniczne, dalej szliśmy głównym grzbietem Karpat przez Połoninę Bukowską w drodze do szczytu Kińczyka Bukowskiego. Po jego zdobyciu, podziwu górskich krajobrazów i opowieściach przewodnika mieliśmy chwilę na odpoczynek a dalej zejście do Werchowyny Bystrej gdzie na wędrowników czekał tradycyjny grill.

W imieniu naszego klubu chcemy serdecznie podziękować:  p. Dariuszowi Dylągowi z Centralnego Ośrodka Turystyki Górskiej Polskiego za pilotowanie naszej grupy oraz podzielenie się bogatą wiedzą, p. konsulowi Rafałowi Kocotowi oraz Marianowi Wołoszynowi — pracownikowi Konsulatu Generalnego RP we Lwowie za wsparcie i pomoc w organizacji wyprawy.